Narwiański Park Narodowy
Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy
tel. +48 663 103 109 (poniedziałek-piątek 7:30-15:30)
tel. +48 85 718 14 17 (sobota-niedziela 10:00-18:00)
e-mail: npn@npn.pl
Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy
tel. +48 663 103 109 (poniedziałek-piątek 7:30-15:30)
tel. +48 85 718 14 17 (sobota-niedziela 10:00-18:00)
e-mail: npn@npn.pl
Kurowo, 6.10.2014
Zapytanie ofertowe
W związku z realizacją projektu "Modernizacja infrastruktury turystycznej na obszarze Bagiennej Doliny Narwi PLB 200001" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, Narwiański Park Narodowy prosi o złożenie oferty na dostawę i montaż 2 kiosków internetowych o parametrach podanych poniżej:
I. Zamawiający:
Narwiański Park Narodowy Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy
II. Opis przedmiotu zamówienia
Specyfikacja urządzenia - parametry minimalne:
Kiosk multimedialny zewnętrzny wolnostojący - 2 sztuk (w tym 1 z funkcją Hot-Spot)
Obudowa:
• wolnostojąca z przeznaczeniem do użytkowania na zewnątrz budynków odporna na akty wandalizmu, uniemożliwiająca dostęp z zewnątrz do podzespołów wewnętrznych i jakichkolwiek połączeń
• obudowa składa się z korpusu, panelu przedniego i ramki monitora. Całość mocowana jest do stalowej ramy nośnej kotwionej do stopy betonowej zapewniającej stabilność konstrukcji.
• ramka monitora dotykowego wykonana z blachy stalowej, malowanej proszkowo, mocowana jest do panelu frontowego pod kątem 150 od pionu.
• panel frontowy wraz z ramką otwierany jest od przodu, umożliwiając dostęp do wszystkich podzespołów urządzenia. Zabezpieczony jest dwoma zamkami patentowymi w systemie jednego klucza
• korpus wykonany jest z blachy stalowej o konstrukcji samonośnej. W korpusie umieszczona jest jednostka sterująca, elektryczna skrzynka rozdzielcza z zabezpieczeniami, system wentylacji, system grzania i pozostałe elementy wyposażenia.
• rama nośna wykonana jest ze stalowych profili, zabezpieczona jest antykorozyjnie poprzez cynkowanie i malowanie proszkowe.
• na froncie obudowy logo lub grafika zgodna z wymaganiami Zamawiającego
• kolorystyka dopasowana do wymagań Zamawiającego
• osłony boczne, tylne oraz daszek, zapewniające ochronę przed deszczem i śniegiem montowane do ramy nośnej, wykonane z poliwęglanu litego
Monitor:
• przekątna monitora min: 19"
• rodzaj wyświetlacza: TN TFT
• czas reakcji matrycy max [msec] : 5
• kąt widzenia obrazu (poziom/pion) min: 170 poziomo /160 pionowo (CR 10:1)
• jasność min [cd/m2] min: 250
• kontrast min (typ.): 1000:1
• naturalna rozdzielczość pracy min:1280xl024@ 60 Hz
Nakładka dotykowa:
• przekątna min: 19"
• technologia detekcji dotyku - pojemnościowa
• twardość powierzchni -min 7H w skali Mohsa
• przejrzystość min. 90%
Jednostka sterująca kioskiem:
• procesor dwurdzeniowy o częstotliwości taktowania procesora min. 2.4 GHz , uzyskujący w teście CPU PassMark min 1600 pkt http://www.cpubenchmark.net/c pu list.php (Procesor zgodny dla systemu operacyjnego (64 bit)
• Pamięć RAM - 4 GB
• Dysk twardy - 250 GB
• Zintegrowana karta dźwiękowa
• Zintegrowana karta graficzna
• Zintegrowana karta sieciowa 10/100/1000 MBit/s
• Porty 1/0 - 4x USB 2.0
• głośniki 2 szt. zamontowane nad monitorem w profilu panelu frontowego, podłączone do jednostki centralnej
• zasilacz awaryjny UPS
Zasilanie: 230V, 50 Hz, pobór mocy max: 700W
System operacyjny (64 bit),
• praca w trybie live (system w pamięci RAM, tylko do odczytu)
• pełne zabezpieczenie przez zanikiem zasilania, działaniem złośliwego oprogramowania, próbami ingerencji w system operacyjny przez użytkowników - po restarcie urządzenia system powraca do konfiguracji wyjściowej
• możliwość pracy z nośnikami FLASHo małych pojemnościach (karty CF, dyski SSD)
• łatwa aktualizacja poprzez podmianę kilku plików na nośniku
• dane zmienne, konfiguracyjne, kontent DigitalSignage - przechowywane na oddzielnej partycji lub nośniku np. karta CFlub PenDrive
Oprogramowanie infokiosku:
• brak konieczności instalowania oprogramowania na komputerach administratorów - zarządzanie przez dowolną przeglądarkę internetową
• Zarządzanie odbywać się będzie przez stronę www w sposób prosty dla osoby nietechnicznej poprzez aplikacje/serwis www
• Interface użytkownika całkowicie w języku polskim
• Dostęp do serwisu odbywać sie będzie przez stronę www z możliwością wykorzystania bezpiecznego protokołu HTIPS z autoryzacją i autentykacją logujących się osób przy pomocy lokalnie przechowywanego certyfikatu elektronicznego
• Strona www do zarządzania będzie działać poprawnie pod przeglądarkami co najmniej trzech różnych producentów (np. Opera, Firefox, Chrome). Strona będzie spełniać standardy XHTML 1.1 transitional oraz przejdzie poprawnie walidację przez zewnętrzny serwis http://validator.w3.org/
• Możliwość pracy pod kontrolą systemów operacyjnych GNU/Linux lub Windows Server
• Komunikacja z infokioskami odbywa się jednostronnie. Brak konieczności posiadania zewnętrznych, publicznych adresów IP przez infokioski lub przekierowywania na nie portów
• Istnieje możliwość przypisania dodatkowych parametrów dla infokiosku (np. nazwa, lokalizacja, numer, opis, itp.) ułatwiających ich identyfikację infokiosku w systemie.
Informacja wyświetlana w formie przyjaznych dymków
• Każdy infokiosk przynajmniej raz na dobę połączy się z serwerem centralnym i ściągnie przeznaczone dla niego wygaszacze ekranu, konfigurację, przyciski menu itp.
• Każdy infokiosk przynajmniej raz na dobę będzie raportował aplikacji zarządzającej na serwerze centralnym swój bieżący stan działania oraz statystyki aktywności użytkowników.
• Możliwość definiowania menu jako przyciski na stronie startowej/głównej i w podstawowym oknie przeglądarki.
• Możliwość wyboru języka (polski, angielski, niemiecki, rosyjski,) w którym wyświetlane będą informacje.
• Możliwość edycji przycisku (rozmiaru, kolorystyki, czcionki) dla każdej pozycji menu.
• Możliwość przypisania gotowej skórki dla każdej pozycji menu.
• Możliwość, dla każdej pozycji menu, określenia wyświetlanej na przycisku nazwy powiązanej z dokonanym wyborem wersji językowej.
• Możliwość, dla każdej pozycji menu, określenia adresu URL powiązanego z dokonanym wyborem wersji językowej.
• Możliwość, dla każdej pozycji menu, określenia, czy infokiosk ma wyświetlić stronę on-line czy off-line
• możliwość odwołania się z pozycji menu do plików off-line (plik OOC, POF, HTML).
• Możliwość uruchomienia odpowiedniej aplikacji z pozycji menu.
• Możliwość, dla każdej pozycji menu, określenia komunikatu, który ma być wyświetlony gdyby link dla niej nie został zdefiniowany lub był nieosiągalny.
• Możliwość podglądu zdefiniowanego menu startowego
• Każdy infokiosk przynajmniej raz na dobę będzie raportował aplikacji zarządzającej na serwerze centralnym swój bieżący stan działania oraz statystyki aktywności użytkowników (Iogowania, wylogowania, nieuprawnione logowania, restarty, przekroczenia temp. granicznej, alarmy).
• Możliwość rejestracji komunikatów o stanie pracy infokiosków.
• Możliwość grupowania statystyk i podsumowań w ramach zdefiniowanych poziomów infrastruktury.
• Możliwość wykonywania zdefiniowanej akcji administracyjnej (komunikat e-mail) w odniesieniu do infokiosku, który przez dłużej niż skonfigurowany czas nie przyśle komunikatu o poprawności pracy.
• Możliwość wyświetlenia informacji sprzętowych dotyczących danego infokiosku (procesor, dyski twarde, karta graficzna, karta sieciowa, pamięć RAM).
• Możliwość definiowania wygaszaczy ekranu
• Możliwość określania kolejności jak i czasu wyświetlanych wygaszaczy.
• Możliwość przypisania źródła wygaszacza (plik, link z zawartością)
• Moduł wygaszacza obsługuje następujące typy plików (JPG, JPEG,PNG, DOC, ODT, PDF,TXT, MP3, WAV, VMA, AVI, MPG, MPEG).
• Możliwość filtrowania adresów stron internetowych poprzez moduł edycji linków zabronionych i dozwolonych
• Możliwość przypisywania komunikatów, które pojawią się w momencie wychwycenia linku zabronionego.
• Możliwość cyklicznego wywoływania określonych zdarzeń (restart aplikacji, restart systemu, wyłączenia, itp.)
• Możliwość dokładnego sprecyzowania czasu wykonania (minuta, godzina, dzień, miesiąc) konkretnego zadania.
• Możliwość sprawdzenia bieżącego stanu infokiosku (offline, online)
• Możliwość zdalnego wyłączenia i zresetowania infokiosku.
• Każdy infokiosk co zadany interwał czasu przesyłał będzie do centralnego serwera zarządzającego aktualny zrzut ekranu za pomocą oprogramowania SecureCopy via SSHzabezpieczonego lokalnie przechowywanym certyfikatem elektronicznym
• Możliwość konfiguracji:
- Biblioteki mediów Playlist (scenariuszy odtwarzania}
- Harmonogramów (dzień, miesiąc, rok)
- Dowolny podział ekranów na strefy
- Nieograniczona ilość kanałów, playlist, lokalizacji
• Harmonogramowanie wyświetlania playlist umożliwiające:
- Wybranie playlisty, wstawienie jej do harmonogramu oraz wyświetlenie jej w
dowolnym czasie i dowolnej strefie
- Umożliwia ustanowienie harmonogramu na minuta/godzina/dzień/tydzień z dokładnością do 1 sekundy możliwością ustawienia dowolnego cyklu powtarzania playlisty
• Możliwość powiązania sposobu wyświetlania z określeniem poziomu infrastruktury (aby można było różnicować informacje wg terytorium),
• Możliwość gromadzenia statystyk (data, godzina, ilość) emisji materiału
• wspierane formaty: Video (MPEG1/2/4, AVC, AVI, WMV, DiVx), obrazy (JPG,GIF), dźwięk (WMA, MP3), prezentacje / pokaz slajdów, tekst (TXT, plansze tekstowe), kanały RSS(plansze tekstowe, ruchome paski informacyjne), animacje Flash, HTML video (MPEG1/2/4, AVC, AVI, DivX),
Przeglądarka oparta o nowoczesny silnik renderujący Web kit, przechodzący test Acid3 w 100% oraz posiadający wsparcie dla technologii HTML5
• przeglądanie w zakładkach
• pasek przewijania dostosowany do obsługi poprzez ekran dotykowy
• automatyczny powrót do strony startowej po określonym definiowalnym interwale
czasowym,
• umożliwia przeglądanie stron internetowych zawierających obiekty Flash i Java,
• przeglądanie dokumentów PDF, XLS,DOC, ODF
• możliwość wyboru wyszukiwarki, która będzie ładowana przyciskiem w menu startowym
• możliwość zablokowania stron z niezaufanym certyfikatem
• możliwość uruchomienia strony domowej w pełnym oknie
• możliwość automatycznego włączania (bios) i wyłączania komputera o określonej godzinie
• możliwość umieszczenia strony startowej oraz wybranych podstron na dysku lokalnym
• możliwość wyboru i definiowania strony startowej, listy dostępnych funkcji i przycisków w tym przycisku powrotu do strony startowej,
• moduł wysyłania poczty elektronicznej
• możliwość włączenia lub wyłączenia modułu
• możliwość konfiguracji stopki automatycznie dołączanej do każdej wiadomości
• możliwość zdefiniowania godzin w jakich kiosk ma udostępniać Internet
• możliwość definiowania ustawień, które wpływają na bezpieczeństwo pracy w tym: możliwość blokady ściągania i uruchamiania tzw. cookies, skryptów, apletów Java
• możliwość definiowania obszarów (zakresów adresów) internetowych, do których użytkownik ma dostęp lub nie. Filtrowanie uwzględniać będzie adresowanie domenowe (DNS) jak i numery IP, oraz umożliwiać dopuszczanie lub blokowanie wskazanych podstron (hnków),
• możliwość konfiguracji opcji wygaszania ekranu w połączeniu z dodatkowymi funkcjami takimi jak: automatyczne zamykanie otwartych okien, kasowanie tymczasowych plików, usuwanie historii przeglądarki i rozpoczęcie wyświetlania wskazanej strony,
• monitorowanie systemu operacyjnego (tzw. Software Watch-Dog}, które kontroluje zajętość pamięci oraz innych krytycznych elementów systemu i dokonuje jego reinicjalizacji w sytuacji zagrażającej zablokowaniem oprogramowania,
• możliwość zdalnego podglądu aktualnie wyświetlanego obrazu na infokiosku
• monitorowanie pracy infokiosku (m.in. informowanie administratora o pracy kiosku -Iogowaniu, wylogowaniu, restartach, zabezpieczenie przed nieuprawnioną ingerencją użytkownika w system operacvjnv),
• możliwość przywołania klawiatury w dowolnym momencie
• automatycznie wyświetlenie klawiatury ekranowej po wejściu w pola edycyjne
• możliwość przemieszczania klawiatury po ekranie
• możliwość konfiguracji stopnia przeźroczystości
• wyraźna wizualizacja momentu wciśnięcia klawisza poprzez odpowiednią animację
• możliwość powiększenia treści wyświetlanych w oknie przeglądarki
• możliwość blokady pornografii (także przemocy, hazardu czy rasizmu), nie blokując pojęć encyklopedycznych, haseł związanych z planowaniem rodziny itp.
• filtr posiada bazę adresów zabronionych z możliwości jej automatycznej aktualizacji oraz niezależny moduł oceny stron nie będących w bazie na podstawie ich zawartości
Gwarancja:
• gwarancja min. 36 m-cy
• max 24-godzinny czas reakcji od zgłoszenia usterki, awarii
• naprawa w ciągu max. 72 godzin od zgłoszenia awarii poprzez serwis producenta
• wsparcie 12-miesięczne - w ramach wsparcia kwartalna aktualizacja oprogramowania Hot-Spot (w infokiosku, który zostanie zainstalowany na polu biwakowym w Kurowie)
• Standard WLAN 802.11 b/g
'. Procesor min: 300 MHz
• Pamięć min: 64 MB SDRAM
• Automatyczne krosowanie MDI/MDI-X: tak
• Moc zintegrowanego modułu radiowego min: 20dBm
• Wbudowana pamięć danych min: 64MB NAND
• Porty min: 1 port 10/100 Mbit/s, asynchroniczny RS-232C
• Wolne sloty min: lx Mini-PCI typ IIIA/IIIB
• Zasilanie PoE 10 V -;-28 V DC
• Typ anteny: Dookólna
• Zakres częstotliwości: 2400-2500MHz
• Zysk min: 7 dBi
• VSWR max: 1,4
• Impedancja 50 Ohm
• Polaryzacja Pionowa
• Kąt promieniowania w pionie 240
• Kąt promieniowania w poziomie 3600
• możliwość zarządzania modułem radiowym z poziomu aplikacji zarządzającej infokioskami conajmniej w zakresie:
- włączenie i wyłączenie modułu radiowego
- zmiana kanału/częstotliwości
- zmiany nazwy SSID
• centralna baza danych użytkowników Radius
• centralna strona logowania z regulaminem oraz formularzem rejestracji
• ograniczenie parametrów transmisji wg wytycznych UKE
• wersja zwykła i mobilna strony logowania
• możliwość ustawienia przeźroczystego serwera Proxy np. z filtrem rodzicielskim
• możliwość tworzenia VLANów, tunelów vpn i enkapsulacji VLAN przez vpn
• możliwość dopuszczania wybranych stron dozwolonych dla wszystkich klientów bez konieczności rejestracji
• montaż kiosków w miejscu wskazanym przez Zamawiającego
• instalacja urządzenia
• zainstalowane i skonfigurowane oprogramowanie systemowe i oprogramowanie zarządzająco - sterujące
• szkolenie w zakresie obsługi urządzenia i zainstalowanego oprogramowania dla administratorów
• instrukcja obsługi dotycząca eksploatacji kiosku i postępowania w przypadku awarii, wydana w języku polskim
• instrukcja dotycząca konfiguracji oprogramowania, wydana w języku polskim
• możliwość dokonywania zmian konfiguracji przez Zamawiającego
Prosimy o składanie ofert na załączonym formularzu.
Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. Prosimy o przesłanie oferty fax-em 86 4764811, e-mailem (w formie skanu) na adres:
wojtek.sikorski@npn.pl, listownie lub osobiście w siedzibie Parku - Kurowo lO, 18-204
Kobylin Borzymy w terminie do 09-10-2014 r. Kryterium wyboru oferty - 100% cena brutto urządzenia Termin wykonania zamówienia: do 28-10-2014r. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych Po wyłonieniu najkorzystniejszej - oferty do dnia 14-10-2014r. zostanie podpisana umowa na dostawę i montaż w/w urządzeń.
Dyrektor Narwiańskiego Parku Narodowego
Ryszard Modzelewski