Narwiański Park Narodowy

Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy

tel. +48 663 103 109 (poniedziałek-piątek 7:30-15:30)

tel.  +48 85 718 14 17 (sobota-niedziela 10:00-18:00)

e-mail: npn@npn.pl

 

ZAPYTANIE OFERTOWE na wykonanie usługi „Remont i doposażenie części sanitarnej budynku socjalno – gospodarczego w Kurowie oraz toalety w OE Młynarzówka”.


 

NPN – ZUP – PFRON – 271/2053/2/2022

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

na wykonanie usługi „Remont i doposażenie części sanitarnej budynku socjalno – gospodarczego w Kurowie oraz toalety w OE Młynarzówka”.

(o wartości mniejszej niż wartość określona w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.)

 

W związku z realizacją przedsięwzięcia grantowego „Przyroda Narwi przyjazna dla wszystkich”
w ramach projektu nr 008-PP-2022 w ramach projektu „Obszar chroniony, obszar dostępny”

Narwiański Park Narodowy, Kurowo 10, 18-204 Kobylin-Borzymy

zaprasza do złożenia ofert na wykonanie remontu i doposażenia toalet publicznych:

- części sanitarnej budynku socjalno – gospodarczego w Kurowie 10; zlokalizowanego na działce 4/3 gm. Kobylin Borzymy

- toalety dla osób niepełnosprawnych w OE Młynarzówka w Kurowie 12 zlokalizowanej na działce 3/1 gm. Kobylin Borzymy

  1. Zamawiający:

Narwiański Park Narodowy, Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy, NIP 722-16-26-836, tel. 663 103 109

  1. Tryb udzielenia zamówienia:

  1. Postępowanie wyłączone z zakresu stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 tej ustawy.

  2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu i doposażenia toalet publicznych
    w budynku socjalno-gospodarczym w Kurowie 10 dz. 4/3 gm. Kobylin Borzymy oraz w
    OE Młynarzówka w Kurowie 12, dz. 3/1 gm. Kobylin Borzymy.

  2. Prace polegają na wykonaniu:

  1. robót rozbiórkowych

  2. robót wykończeniowych w zakresie obiektów budowlanych

  3. robót w zakresie stolarki budowlanej

  4. robót sanitarnych

  5. robót instalacyjnych elektrycznych

  6. roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

Zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną obejmującą: rysunki (rzut, schemat, widoki), zestawienie, przedmiar robót – załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.

  1. Roboty budowlano – montażowe należy wykonać zgodnie z obowiązującymi polskimi normami, przepisami BHP i p.poż oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych i instrukcjami producentów.

  2. Wszelkie wymienione w projekcie materiały i technologie mogą być zamienione na inne przy zachowaniu tych samych parametrów technicznych i jakościowych. W przypadku stosowania materiałów i technologii zamiennych wymagana jest każdorazowa zgoda Zamawiającego.

  3. Zastosowane w projekcie materiały, rozwiązania techniczne oraz urządzenia winny spełnić normy bezpieczeństwa p.poż i bhp (posiadać polskie certyfikaty, atesty i świadectwa dopuszczenia ITB, PZH) oraz innych wymaganych prawem instytucji.

  1. Termin realizacji zamówienia

Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w terminie do dnia 14 kwietnia 2023 r.

  1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia.

  1. Ocena warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca „spełnia˝ lub „nie spełnia” określone przez Zamawiającego warunki.

  2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy:

  1. spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu - posiadają doświadczenie tj. wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 zamówienia polegające na wykonaniu remontu budynków o wartości nie mniejszej niż 40 000 zł brutto każda.

W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia wymogi opisane powyżej należy dołączyć wykaz wykonanych robót zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania.

  1. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. minimum 1 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w swojej specjalności w zakresie minimum jednego remontu budynków o wartości minimum 50 000 zł brutto.

W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje potencjałem kadrowym opisanym powyżej należy dołączyć wykaz tych osób zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszego zapytania.

Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących ich stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji Zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do niniejszego zapytania.

3) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835). Z postępowania wyklucza się:

    1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

    2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

    3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie ww. ustawy stanowi ust. 6 formularza ofertowego (załącznik nr 1 do niniejszego zapytania).

  1. Opis kryteriów wyboru oferty z podaniem ich znaczenia i opisu sposobu oceny ofert.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

  1. Cena ofertowa brutto (C) - waga 80% obliczana według wzoru:
    P1 = Cn / Cb x 80% x 100 gdzie:

Cn - najniższa zaproponowana cena ofertowa brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu

Cb - cena ofertowa brutto badanej oferty

  1. Okres gwarancji – 20 %

Zamawiający wymaga zaoferowania na wykonane prace minimum 3 letniej gwarancji. Wykonawcy oferujący wydłużenie gwarancji ponad 3 lata uzyskują za każdy dodatkowy rok 5 punktów, ale maksymalnie 20 punktów (za 7 letnią i dłuższą gwarancję).

W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w punkcie 2 formularza ofertowego okresu oferowanej gwarancji, Zamawiający przyjmie, że zaoferował minimalną 3- letnią gwarancję. Taki Wykonawca w kryterium oceny ofert za długość gwarancji otrzyma 0 punktów.

Punkty zostaną przyznane na podstawie informacji przedstawionych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Ocenie będą podlegały wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Ocena będzie dokonana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów w kryteriach oceny zgodnie ze wzorem:

P= P1 + P2

gdzie:

P = łączna ilość punktów ocenionej oferty

P1 = liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium ocena

P2 = liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium długość gwarancji.

W przypadku braku zawarcia umowy z wykonawcą, który zaoferował najkorzystniejszą ofertę (np. odmowa podpisania umowy przez wykonawcę wyrażona na piśmie) umowę można podpisać z kolejnym oferentem, który otrzymał najwięcej punktów w kryteriach oceny ofert i złożył ważną ofertę niepodlegająca odrzuceniu, bez konieczności ogłaszania ponownego zapytania.

  1. Termin związania ofertą.

Składający ofertę Wykonawca pozostaje nią związany przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert do dnia 12.01.2022 r.

  1. Określenie warunków umowy.

Warunki umowy określa wzór umowy, który stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego.

  1. Wymagania dotyczące wadium

  1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 1 000 zł (słownie: tysiąc złotych)

  2. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form:

  1. pieniądzu

  2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym

  3. gwarancjach bankowych

  4. gwarancjach ubezpieczeniowych


 

  1. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy 82 1130 1059 0017 3397 3920 0008 BGK o/Białystok

  2. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w formie oryginału wraz z ofertą.

  3. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj.

  4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.

  5. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a oferta zostanie uznana za odrzuconą.

  6. Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

  7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy temu Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.

  8. Wykonawca, którego oferta została wybrana straci wadium wraz z odsetkami w przypadku, gdy:

  1. odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,

  2. zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

  1. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcą.

Do bezpośredniego kontaktu upoważniona jest Marzenna Bielonko (poniedziałek – piątek 8.00 – 15.00) telefon 505 906 567. Pytania dotyczące zapytania ofertowego należy kierować na adres e-mail: marzenna.bielonko@npn.pl najpóźniej do dnia 12.12.2022 r. do godz. 12:00

  1. Postanowienia dodatkowe.

    1. Wyniki zapytania ofertowego zostaną zamieszczone na stronie internetowej NPN www.npn.pl (BIP/Zamówienia publiczne/Wyniki). Wybrany w wyniku postępowania wykonawca zostanie powiadomiony o miejscu i terminie podpisania umowy telefonicznie lub mailowo.

    2. Narwiański Park Narodowy zastrzega sobie prawo do:

      1. zmiany terminu składania ofert,

      2. wyjaśniania treści ofert z wykonawcami w przypadku, gdy oferty budzą wątpliwości Zamawiającego,

      3. uzupełnienia ofert w przypadku stwierdzenia braków, które można uzupełnić,

      4. odrzucenia ofert niezgodnych z warunkami zapytania ofertowego,

      5. wykluczenia z postępowania wykonawców, którzy są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami związanymi z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy,

      6. wyjaśnienia podejrzenia rażąco niskiej ceny wraz z ewentualnym odrzuceniem oferty w przypadku potwierdzenia tego faktu bądź braku wyjaśnienia ze strony Wykonawcy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

  1. Ochrona danych osobowych.

  1. Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(Dz.U.UE.L.2016.119.1), zwanym dalej: „RODO”, Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w celu przeprowadzenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Dyrektor Narwiańskiego Parku Narodowego, zwany dalej: „Administratorem”, z którym Wykonawca może kontaktować́ w następujący sposób: listownie na adres: Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy, telefonicznie: 663103109; poprzez e-mail: npn@npn.pl

  2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych Wykonawca może kontaktować́ z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w następujący sposób:
    1) listownie na adres: Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy
    2) telefonicznie: 663103109
    3) adres e-mail:
    iod@npn.pl

  3. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą̨ na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w związku z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w procedurze zapytania ofertowego znak: NPN – ZUP – PFRON – 271/1889/2022 z dnia 21.11.2021 r. - na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień́ publicznych - Dz. U z 2022 poz. 1710, tj.

  4. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą̨ pracownicy Administratora, osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postepowania w oparciu o ustawę̨ o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (t. j. Dz. U. z 2018, poz. 1764 ze zm.) oraz na podstawie innych przepisów prawa.

  5. Dane osobowe Wykonawcy będą̨ przechowywane przez okres 5 lat -dokumentacja zamówienia publicznego.

  6. Podanie przez Wykonawcę̨ danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże jest niezbędne do:

1) udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
2) wykonania przez Zamawiającego czynności związanych z badaniem i oceną oferty,

3) udostępnienia przez Zamawiającego informacji o wynikach postepowania.

  1. Administrator nie zamierza przekazywać́ danych osobowych Wykonawcy do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.

  2. Wykonawcy przysługuje prawo do:
    1) dostępu do swoich danych osobowych,
    2) sprostowania swoich danych osobowych,
    3) usunięcia i ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
    4) wniesienie skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

  3. W oparciu o dane osobowe Wykonawcy, Administrator nie będzie podejmował wobec Wykonawcy zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania1.

  4. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w związku z ubieganiem się̨ o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności o poinformowaniu ww. osób fizycznych o udostepnieniu danych osobowych Administratorowi.

1Profilowanie oznacza dowolną formę̨ zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań́, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się̨.

  1. Miejsce i termin złożenia oferty oraz sposób przygotowania i forma jej złożenia.

Wypełnioną ofertę (Załącznik nr 1) wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy przesłać w terminie do 12.12.2022 r. do godz. 12:00 drogą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: przetargi@npn.pl z tytułem: „zapytanie ofertowe na wykonanie remontu i doposażenia części sanitarnej budynku socjalno-gospodarczego w Kurowie oraz toalety w OE Młynarzówka”.

Liczy się data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.


 

Załącznik nr 1  - formularz ofertowy ( docx )

Załącznik nr 2 - rzuty/schematy/widoki (zip/pdf)

Załącznik nr 3 - wykaz robór ( docx )

Załącznik nr 4 - wykaz osób (docx )

Załącznik nr 5 - pisemne zobowiązanie ( docx )

Załącnzik nr 6 - wzór Umowy (docx)

 

Kurowo, dn.2.12.2022 r.