Narwiański Park Narodowy
Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy
tel. +48 663 103 109 (poniedziałek-piątek 7:30-15:30)
tel. +48 85 718 14 17 (sobota-niedziela 10:00-18:00)
e-mail: npn@npn.pl
Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy
tel. +48 663 103 109 (poniedziałek-piątek 7:30-15:30)
tel. +48 85 718 14 17 (sobota-niedziela 10:00-18:00)
e-mail: npn@npn.pl
Data publikacji: 18.05.2017
Informacje o ogłoszeniu
Nazwa zamawiającego
NARWIAŃSKI PARK NARODOWY
Numer ogłoszenia: 1034408
Status ogłoszenia: Aktualne
Miejsce i sposób składania ofert
1. Ofertę należy złożyć zamawiającemu: Narwiański Park Narodowy, Kurowo 10, 18 – 204, Kobylin Borzymy w terminie do dnia 26.05.2017 r., godz. 9:30
2. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Narwiańskiego Parku Narodowego Kurowo 10, 18 –204 Kobylin Borzymy – sala konferencyjna, dnia 26.05.2017 r., godz. 10:00
4. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert. UWAGA – za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
5. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. do dnia 26-05-2017
6. Wykonawca składa ofertę na wypełnionym i uzupełnionym formularzu oferty lub sporządzoną zgodnie z jego treścią. Jedyną formą złożenia oferty jest forma pisemna w
języku polskim. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej.
7. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, która musi obejmować całość przedmiotu zamówienia.
8. Wzór formularza oferty stanowi Załącznik nr 1.
9. Ofertę podpisuje osoba lub osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy, jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo.
10. Do oferty Wykonawca musi dołączyć komplet dokumentów i oświadczeń oraz wszelkich informacji wymaganych w ogłoszeniu.
11. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze lub maszynie do pisania albo czytelnym pismem odręcznym. Stwierdzone przez wykonawcę w ofercie błędy i omyłki w zapisach - przed jej złożeniem - poprawia się przez skreślenie dotychczasowej treści i wpisanie nowej, z zachowaniem czytelności błędnego zapisu, oraz podpisanie poprawki i zamieszczenie daty dokonania poprawki.
12. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być podpisane przez osobę (osoby) podpisującą ofertę.
13. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
14. Ofertę wraz ze wszystkimi załącznikami Wykonawca winien umieścić w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu w sposób zapewniający nieujawnienie jej treści do chwili otwarcia. Opakowanie powinno być zaadresowane do Zamawiającego, a także opatrzona nazwą i adresem Wykonawcy.
15. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
16. W przypadku wycofania oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę wycofuje. Oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywane to powiadomienie należy opatrzyć napisem “WYCOFANE”.
17. W przypadku zmiany oferty wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę zmienia, określając zakres tych zmian Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta należy opatrzyć napisem “ZMIANA”.
18. Ofertę złożoną po terminie składania ofert Zamawiający zwróci niezwłocznie.
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia Andrzej Bielonko
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia 502 50 80 60
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
1. Przeprowadzenie inwentaryzacji ichtiologicznej w latach 2017, 2018 i 2019 na dwóch obszarach (zgodnie z mapami stanowiącymi załączniki 7 i 8).
a. Inwentaryzacje przeprowadzić w każdym roku w dwóch okresach: wiosna-lato (majczerwiec) i jesień (wrzesień - październik)
2. Na każdym obszarze wytypować po trzy stanowiska:
a. Wody płynące (środowisko nurtowe);
b. Starorzecza otwarte posiadające stałe połączenie z nurtem;
c. Starorzecza zamknięte i zanikające zbiorniki wodne (tzw. oczka wodne), kontaktujące się z wodami płynącymi tylko podczas zalewów doliny.
3. Z wykonanych prac porządzić raporty w formie papierowej i elektronicznej:
a. częściowe - w terminie do 30 listopada 2017 roku oraz do 30 listopada 2018 roku.
b. końcowy - w terminie do 30 listopada 2019 roku.
4. Przedmiot zamówienia określony w pkt 1 powinien zostać wykonany zgodnie ze sztuką rybacka i dobrą praktyką rybacką.
Kategoria ogłoszenia: Usługi
Podkategoria ogłoszenia: Usługi badawcze
Miejsce realizacji zamówienia: Województwo: podlaskie Powiat: białostocki Miejscowość: obszar Natura 2000 PLH200002 Narwiańskie Bagna
Opis przedmiotu zamówienia:
Cel zamówienia: Celem, zamówienia jest określenie aktualnej kondycji zdrowotnej i składu gatunkowego i ilościowego ichtiofauny na reprezentatywnych rejonach obszaru Natura 2000 PLH200002 Narwiańskie Bagna. Bieżąca waloryzacja stanu i składu ichtiofauny jako bioindykatora stanu środowiska wodnego pozwoli na projektowanie ewentualnych działań zaradczych w razie zaobserwowania negatywnych trendów zmian.
Przedmiot zamówienia
1. Badanie kondycji i struktury jakościowej i ilościowej ichtiofauny obejmować będzie:
a. Przeprowadzenie inwentaryzacji ichtiologicznej w latach 2017, 2018 i 2019 na dwóch obszarach (zgodnie z mapami stanowiącymi załączniki 7 i 8).
b. Inwentaryzacje przeprowadzić w każdym roku w dwóch okresach: wiosna-lato (majczerwiec) i jesień (wrzesień - październik)
2. Na każdym obszarze wytypować po trzy stanowiska:
a. Wody płynące (środowisko nurtowe);
b. Starorzecza otwarte posiadające stałe połączenie z nurtem;
c. Starorzecza zamknięte i zanikające zbiorniki wodne (tzw. oczka wodne), kontaktujące się z wodami płynącymi tylko podczas zalewów doliny.
3. Do celów oceny składu gatunkowego oraz zagęszczeń ryb zastosować metodę jednokrotnego elektropołowu, zgodnie z obowiązującą Polską Normą „PN-EN 14011: 2006.
Jakość wody - Pobieranie próbek ryb z zastosowaniem elektryczności”. Metodę jednokrotnego elektropołowu uzupełnić o dane uzyskane odłowów przeprowadzonych przy
użyciu innych narzędzi połowowych w zależności od lokalnych warunków terenowych (wontony, żaki itp.)
4. Długość odławianego odcinka badawczego powinna wynosić min. 10-20 szerokości czynnego koryta cieku, jednak nie mniej niż 100 m na stanowiskach wody płynącej i
starorzeczy otwartych. Na stanowisku starorzeczy zamkniętych długość stanowiska w zależności od warunków terenowych.
5. Schwytane osobniki ryb będą oznaczone do gatunku, liczone, ważone i mierzone. Wszystkie zabiegi będą prowadzone na tzw. "żywej rybie".
6. Do analizy struktury i rozmieszczenia ichtiofauny zastosować trzeba dwa wskaźniki biocenotyczne:
a. dominacji D= 100 ni/N
b. stałości występowania E=100na/Nn,
gdzie:
ni – liczba osobników "i" w próbie,
N – liczba wszystkich osobników w próbie,
na – liczba stanowisk na których dany gatunek wystąpił,
Nn – łączna liczba stanowisk.
7. Po jednej próbie ryb z każdego odłowu podać badaniom pod kątem stanu zdrowotnego obejmującego badania kliniczne, anatomopatologiczne, parazytologiczne i bakteriologiczne.
8. Stanowiska wytypowane do inwentaryzacji scharakteryzować morfometrycznie uwzględniając: opis koryta, udział roślin, rodzaj terenów przyległych, parametry wody -
temperaturę, nasycenie tlenem oraz pH.
9. Z wykonanych prac porządzić raporty w formie papierowej i elektronicznej:
a. częściowe - w terminie do 30 listopada 2017 roku oraz do 30 listopada 2018 roku.
b. końcowy - w termine do 30 listopada 2019 roku.
10. Przedmiot zamówienia określony w pkt 1 powinien zostać wykonany zgodnie ze sztuką rybacka i dobrą praktyką rybacką.
Kod CPV 90714500-0
Nazwa kodu CPV Usługi kontroli jakości środowiska
Harmonogram realizacji zamówienia
1.Badanie kondycji i struktury jakościowej i ilościowej ichtiofauny obejmować będzie:
a. Przeprowadzenie inwentaryzacji ichtiologicznej w latach 2017, 2018 i 2019 w dwóch rejonach obszaru Natura 2000 PLH200002 Narwiańskie Bagna.
b. Inwentaryzacje przeprowadzić w każdym roku w dwóch okresach: wiosna-lato (majczerwiec) i jesień (wrzesień - październik).
2. Z wykonanych prac porządzić raporty w formie papierowej i elektronicznej:
a. częściowe - w terminie do 30 listopada 2017 roku oraz do 30 listopada 2018 roku.
b. końcowy - w termine do 30 listopada 2019 roku.
3. Przedmiot zamówienia określony w pkt 1 powinien zostać wykonany zgodnie ze sztuką rybacka i dobrą praktyką rybacką.
Załączniki
Załącznik nr 6 - projekt umowy
Załącznik nr 5 - Wykaz osób
Załącznik nr 4 - Wykaz zamówień
Załącznik nr 3 - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków
Załącznik nr 8 - mapa rejonu odłowów południe
Załącznik nr 7 - mapa rejonu odłowów północ
Załącznik nr 1 - Formularz oferty
Pytania i wyjaśnienia: Brak pytań i wyjaśnień
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.
Wiedza i doświadczenie
Wykonawcy zrealizowali, bądź w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych realizują w ostatnich 3 latach co najmniej 2 zamówienia na odłowy przy użyciu sprzętu rybackiego (atestowanego agregatu lub sprzętu sieciowego) i posiadają dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Potencjał techniczny: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji przedmiotowego zamówienia osobą posiadają wyższe wykształcenie o kierunku rybactwo śródlądowe.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.
Dodatkowe warunki: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
Oferta musi zawierać:
a) Wypełniony wzór oferty – Załącznik nr 1;
b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2;
c) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1pkt 12-23 oraz ust. 5 ustawy Pzp – Załącznik nr 3;
d) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia publicznego wraz z informacją o doświadczeniu tych osób – Załącznik nr 5;
e) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy);
f) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego (dotyczy spółek cywilnych, konsorcjów). Dokumenty, do których przekazania zostanie wezwany Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zgodnie z art. 26 ustawy Pzp:
1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy;
2) Wykaz zamówień zrealizowanych bądź realizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – Załącznik nr 4;
3) Referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi ujęte w wykazie wykonanych usług były wykonywane, określające, czy zostały one wykonane należycie (oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów);
4) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 100.000,00 zł.
Ocena oferty: Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
KRYTERIUM: CENA (C) – 100 %
1. Oferty nie podlegające odrzuceniu oceniane będą w skali punktowej od 0 do 100 punktów.
Zasady przyznawania odpowiedniej ilości punktów będą następujące:
Cn
C = ------------ x 100
Cb
gdzie: Cn - cena minimalna, Cb - cena w ofercie badanej
2. Maksymalna ilość punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi 100 pkt.
3. Za najkorzystniejszą uważa się ofertę, która otrzyma największą ilość punktów.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
5.Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Wykluczenia
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca zobowiązany będzie złożyć oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 oraz ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany będzie złożyć odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.
Zamawiający (beneficjent)
Nazwa NARWIAŃSKI PARK NARODOWY
Adres 18-204 Kurowo podlaskie , wysokomazowiecki
Numer telefonu 501461701
NIP 7221626836
Tytuł projektu: Ochrona siedlisk hydrogenicznych obszaru Natura 2000 PLH200002 Narwiańskie Bagna
Numer projektu POIS.02.04.00-00-0170/16-00